Thursday, September 3, 2015

WATER CASTLE PALACE - Istana Air Taman Narmada Pulau Lombok - Backpacker to Lombok Island Indonesia


Day 3

Backpacker Diary Lombok Island Indonesia

This day, we (3) went to Narmada Garden of west Lombok. The garden is in the Water Castle Palace.  This water castle was made in the era of The 1st King Karangasem Lombok Anak Agung Ngurah Karangasem. The function of this castle are for refreshing and for ritual.

When The King was young, he liked to go to Rinjani Mountain to do the ritual. But after he was old, he could not go there anymore. And then people made the water castle as the replica of the rinjani mountain and the replica of the Segara Anak lake.

In the castle we can see Bale Loji, a place for The King and The Queen. Bale Terang, is a place for the king's other wives. Pendhopo, is the place for the King and his people to have a meeting.

There are 2 lakes here. 1st lake only for bathing for the king's daughters and wives. The 2nd lake is for ritual.

The video contains the situation of the Water Castle Narmada Garden of Lombok island. Hope you enjoy it.





Hari Ke 3

Diari Backapacker Pulau Lombok Indonesia

Hari ini kami bertiga pergi menuju Taman Narmada yang berada di Lombok barat. Taman Narmada ini berada di dalam Istana peninggalan Raja Karangasem Lombok Pertama Anak Agung Ngurah Karangasem. Istana ini adalah Istana Air. Fungsi dari istana ini untuk refreshing dan kegiatan ritual. 

Cerita nya dahulu Raja suka sekali naik ke Gunung Rinjani untuk berdoa di puncak Gunung Rinjani. Tetapi setelah raja lanjut usia, dia sudah tidak bisa lagi naik gunung. Oleh karena itu dibuatkanlah istana ini sebagai replika dari Gunung Rinjani dan Danau Segara anak.

Di dalam istana ini bisa kita temukan beberapa bagian dari istana yaitu, Bale Loji merupakan tempat peristirahatan khusus untuk Raja dan Permaisuri saja. Bale Terang merupakan tempat peristirahatan bagi para istri raja yang lainnya. Pendhopo, merupakan tempat berkumpulnya raja dan punggawa kerajaan untuk mengadakan pertemuan (rapat).

Di istana ini terdapat 2 danau. Danau pertama difungsikan untuk tempat pemandian para putri dan para istri raja. Sedangkan danau yang lain difungsikan untuk kegiatan ritual.

Video diatas berisi suasana dari Istana air Taman Narmada Pulau Lombok. Semoga informasi ini bermanfaat.

http://wisnu-studio.blogspot.com
http://sriwisnu02.blogspot.com
http://indonesiandance.blogspot.com
http://wayang-kancil.blogspot.com
http://cakilindonesia.blogspot.com
http://ramayanaballetindonesia.blogspot.com
http://anggarasriwisnu02.wordpress.com

No comments:

Post a Comment