Tuesday, September 1, 2015

MALIMBU BEACH - Suasana Pantai Malimbu Pulau Lombok - Backpacker to Lombok Island Indonesia


Day 2

Backpacker Diary to Lmbok Island Indonesia.

After visiting Sengigi beach my friends and I continued the journey to Malimbu Beach. This beach is still original (virgin). We will not find any hotels here. This place is a good spot to do snorkeling and fishing. Sometime if we are lucky, we can see some turtles around the beach. From this place we can see The Gili islands (Gili Trawangan, Gili Meno, Gili Air) far away.

Around the street, we can find some people are selling green coconut and chicken satay. While watching the view of The Malimbu beach, we can drink green coconut and eat chicken satay.

The video contains the view of The Malimbu beach from the top. Hope you enjoy it.





Hari ke 2

Diari Backpacker ke Pulau Lombok,

Setelah mengunjungi pantai Senggigi, kami meneruskan perjalanan menuju Pantai Malimbu. Kami berhenti di atas pantai Malimbu. Dari sini kita bisa melihat pemandangan sekitar Pantai Malimbu yang indah.

Pantai Malimbu ini masih orisinil karena tidak ada hotel disini. Ditempat ini kita bisa melakukan snorkeling dan juga memancing. Dan jika kita cukup beruntung, kita bisa melihat kura-kura berenang di pantai ini.

Di sekitar jalan ini, kita bisa menemukan penjual kelapa muda dan sate ayam. Jadi sambil istirahat dan menikmati keindahan pantai Malimbu, kita bisa mencicipi sate ayam dan kelapa muda disini.

Video diatas berisi situasi dan pemandangan Pantai Malimbu dari atas.

http://wisnu-studio.blogspot.com
http://sriwisnu02.blogspot.com
http://indonesiandance.blogspot.com
http://wayang-kancil.blogspot.com
http://cakilindonesia.blogspot.com
http://ramayanaballetindonesia.blogspot.com
http://anggarasriwisnu02.wordpress.com

No comments:

Post a Comment