Monday, September 7, 2015

DOLPHINS at LOVINA BEACH - Lumba Lumba Pantai Lovina - Backpacker to Bali Island Indonesia


Backpacker to Bali Island of Indonesia

Bali island is one of the famous island in Indonesia. So many tourism places that we can visit there. That day, I heard from my friend about Lovina beach. In that place we can see wild dolphins swimming around the beach.

Another day, my friend and I decided to go to Lovina beach to see the wild dolphins. The Lovina beach took place in Singaraja, about 4 hours from Kute (airport). We rent a car to go there. After we got there we checked in to a small hotel. After that we walked around the beach. Suddenly a person came to us and offered to take us to see the Dolphins in the morning, but we refused the offer.

In the morning, about 6 AM we came to the beach and a person offered us to take us to see the dolphins. After we agreed with the price, he took us to his boat. Finally the boat sailed.

In the middle of the beach, some boats had been there. After few minutes, some dolphins swam in front of the boat. All the boats run after The Dolphins.

The video below contains the situation of chasing the dolphins in The Lovina Beach. Hope you enjoy it.




Backapacker ke Pulau Bali Indonesia

Pulau dewata bali merupakan salah satu pulau yang terkenal di Indonesia. Demikian banyak tempat wisata yang bisa kita kunjungi di Pulau Bali. Hari itu saya mendapat informasi mengenai Pantai Lovina. Di tempat itu kita bisa melihat ikan lumba-lumba liar berenang.

Di hari lain, akhirnya kami pergi ke Pantai Lovina. Pantai Lovina ini berada di daerah Singaraja. Lama perjalanan dari daerah Kute Bali ke Pantai Lovina sekitar 4 jam. Setelah meminjam mobil (rental), kami menuju ke Singaraja. Kemudian kami menginap di hotel sekitar Pantai Lovina. 

Setelah memasukkan barang, kami kemudian berjalan-jalan disekitar pantai. Tiba-tiba seseorang menghampiri kami dan menawarkan jasa untuk mengantar kami melihat Ikan Lumba-lumba di pagi hari. Tetapi karena tidak sesuai dengan harga, kami menolaknya.

Kemudian di pagi hari sekitar jam 6 pagi, kami kembali menuju pantai. Ternyata sudah tidak ada orang di pantai, mereka semua telah berangkat menuju pantai pagi-pagi sekali. Untunglah ada seorang nelayan yang mau mengantar kami ke pantai. Akhirnya kami bisa naik kapal dan berlayar ke tengah laut.

Sesampai di tengah laut, sudah banyak kapal yang disana menunggu Ikan Lumba-lumba. Tak beberapa lama, akhirnya serombongan Lumba-lumba lewat. Kemudian semua kapal segera mengejar ke arah larinya Ikan Lumba-lumba.

Video diatas berisi situasi pengejaran Ikan Lumba-lumba di Pantai Lovina Singaraja Bali. Semoga informasi ini bermanfaat.

http://wisnu-studio.blogspot.com
http://anggarasriwisnu02.wordpress.com
http://sriwisnu02.blogspot.com
http://indonesiandance.blogspot
http://wayang-kancil.blogspot.com
http://cakilindonesia.blogspot.com
http://ramayanaballetindonesia.blogspot.com

No comments:

Post a Comment