Monday, August 31, 2015

CHINESE CEMETERY - Situs Makam Cina Pulau ombok - Backpacker to Lombok Indonesia


My 2nd day, backpacker diary to Lombok island. My friends and I went to Senggigi. In the middle of the way, we arrived to Ampenan town, Bintaro Jaya village. This place years ago was a famous harbor. So that's why a lot of people from other place come here to trade and did the economical programs. Years ago, an expedition from China with the General Cheng Ho as the commander, they came to this place to trade and diplomacy. After that a lot of people from china came and lived there. Finally The Chinese made a chinese village.

Now we can find a chinese cemetery there. It is a historical proof that the chinese came here long time ago.

The video below contains the situation of the chinese cemetery of Lombok island. I was so lucky, because when I recorded the place, some tourists from china came to pray for their ancestors. Hope that you like it.




Kota Ampenan, Desa Bintaro Jaya. Dahulu kala di Ampenan merupakan pusat pelabuhan, perdagangan, dan ekonomi. Oleh karena itu banyak sekali bangsa-bangsa yang datang ke tempat ini. Pada saat itu ada ekspedisi dari Jendtral Cheng Ho dinasti Ming. Mereka datang dalam jumlah yang besar untuk melaksanakan perdagangan dan hubungan diplomasi dengan orang setempat. Akhirnya muncullah perkampungan cina di daerah Ampenan ini. Lambat laun akhirnya muncullah Kuburan Cina disini.

 Jika teman-teman datang ke Pulau Lombok dan ingin mengunjungi daerah Senggigi, pasti akan melewati jalur ini. Jadi teman-teman bisa singgah barang sebentar untuk menyaksikan salah satu bukti sejarah akulturasi budaya cina dan lokal pada masa kerajaan.

Video diatas berisi situasi dan keadaan dari Makam Cina di Kota Ampenan Pulau Lombok. Saya sangat beruntung ketika disana ada beberapa turis dari negara cina yang datang untuk mendoakan arwah nenek moyang mereka.

http://wisnu-studio.blogspot.com
http://sriwisnu02.blogspot.com
http://indonesiandance.blogspot.com
http://wayang-kancil.blogspot.com
http://cakilindonesia.blogspot.com
http://ramayanaballetindonesia.blogspot.com
http://anggarasriwisnu02.wordpress.com

No comments:

Post a Comment